34-latka z Ostrowca Świętokrzyskiego ofiarą oszustwa „na pracownika banku”


W miniony piątek do ostrowieckiej komendy zgłosiła się 34-letnia kobieta, która stała się ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”. Oszustka, podająca się za pracownika banku, wprowadziła ją w błąd, sugerując, że ktoś na jej dane złożył wniosek kredytowy. W wyniku tego, 34-latka straciła 3 000 złotych, przekazując kod BLIK podejrzanym osobom. Policja apeluje o ostrożność i rozwagę w kontaktach z nieznajomymi.

O zdarzeniu poinformowali ostrowieccy policjanci, którzy przypominają o konieczności ostrożności podczas rozmów telefonicznych z osobami, których tożsamość nie jest znana. Zgłaszająca opisała sytuację, która miała miejsce przed godziną 15, kiedy to nawiązała kontakt telefoniczny z kobietą przedstawiającą się jako pracownica banku. Oszustka nakłoniła ją do uwierzenia, że pada ofiarą próby wyłudzenia kredytu.

Warte podkreślenia jest, że podczas rozmowy fałszywa pracownica banku przełączyła kobietę do mężczyzny, który rzekomo potwierdzał procedurę bezpieczeństwa. Podczas rozmowy poprosił on o wygenerowanie kodu BLIK, co doprowadziło do utraty pieniędzy. Policja zwraca uwagę na to, że takie oszustwa stają się coraz bardziej wyrafinowane, a numery, z których dzwonią przestępcy, mogą przypominać numery infolinii banków. Mundurowi apelują, by w przypadku podejrzanych telefonów zawsze weryfikować tożsamość, rozłączając się i kontaktując się bezpośrednio z bankiem.

Źródło: Policja Ostrowiec Świętokrzyski


Oceń: 34-latka z Ostrowca Świętokrzyskiego ofiarą oszustwa „na pracownika banku”

Średnia ocena:4.76 Liczba ocen:18


Zobacz Także